Intervest Offices & Warehouses ontvangt VFB

Op bezoek in de Green House in Antwerpen

Het zal je maar overkomen: op de laatste schooldag van juni zorgt een zwaar onweer voor de dag met de meeste files tot hiertoe in 2022.

De doorzetter had echter overschot van gelijk: het was een zeer boeiend bezoek.  Na een korte rondleiding door het gebouw volgde een  presentatie door dhr. Gunther Gielen, ceo.  Dit ging door in de “Boardroom”, een indrukwekkende vergaderzaal voor 24 personen.  De kantoren in de portefeuille van Intervest Offices & Warehouses worden naar dit model verder uitgebouwd tot duurzame maar vooral ook tot zeer flexibele entiteiten.  Klanten weten dit te waarderen: cfr. stijging van bezettingsgraad. 

Na een inloopperiode vanaf 2020 is het nieuwe management bezig met de implementatie van de nieuwe strategie.  Na de uitstekende resultaten in 2021 (+ 9,1%) wil men verder werken aan duurzaamheid en herontwikkelingen van de bestaande portefeuille naast uitbreiding van de portefeuille. De ambitie is om jaarlijks 10 à 15 % groei te realiseren, al zal dit niet zo evident zijn. De grote uitdaging is het vinden van interessante projecten.  Er is gewoon schaarste aan logistieke gronden, zeker in Nederland.  

In dat licht was het nieuws dat dezelfde dag werd gepubliceerd merkwaardig.  De nieuwste investering die werd bekend gemaakt: ‘Intervest verwerft duurzaam logistiek gebouw in Waalwijk en breidt haar logistieke portefeuille uit in Nederland’.  Op die manier wordt het belang van logistiek opgetrokken tot 70 % van de portefeuille, waarvan al 40 % in Nederland. 

Belangrijke info is ook dat de bezettingsgraad voor kantoren op 91% ligt en voor logistiek op 100%.

In april 2022 werd een belangrijke acquisitie in Zeebrugge gedaan.  3 van de 10 units zijn reeds verhuurd en de oplevering gebeurt vanaf september 2022!  Samen met de herbestemming van de Ford-site in Genk zijn hier synergieën mogelijk.
Verder wordt ook werk gemaakt van de integratie van clusters van panden in de huidige portefeuille (bijv. in Herentals en in Mechelen). Met als doel zowel flexibiliteit voor klanten/huurders als de duurzaamheid te verbeteren.

Zoals afgesproken, bleef het niet bij een droge uitleg maar werd ook ingegaan op de vele interessante vragen gesteld door de aanwezigen.

Rest ons enkel nog Intervest Offices & Warehouses in naam van VFB en alle deelnemers te bedanken voor de ontvangst. 

Zorg dat je er de volgende keer bij bent!

Noteer alvast in je agenda: Op donderdag 15 september om 18u30 gaan we 'Aan tafel met Qrf' en dit in het Thermae Palace Hotel, Koningin Astridlaan 7, 8400 Oostende.

Klik hier voor meer info of in te schrijven.


Lieven Vandermeersch, bestuurder VFB